regelmaat - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu regelmaat - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu

regelmaat

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Februari 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Hi
Hier een kleine update.
Inmiddels ben ik de grens overgestoken van Belize naar Guatemla.
Dit was best even spannend, heb je genoeg geld (in de juiste valuta), krijg ik de juiste stempels enz. Maar gelukkig ging alles goed, er stonden zelfs mannetjes klaar die alles wilde wisselen, dus perfect, kon ik ook nog mijn peso`s uit Mexico wisselen.
Eerste nacht vlakbij de grens in Flores doorgebracht. En `s ochtends vroeg om 5.00 een toer geboekt naar Tikal, een natuurpark met piramides, was heel mooi, heb aapjes gezien, een Tukan een ree en heel veel soorten vogels.
's Avonds de bus naar dacht ik Antigua genomen, maar bleek dat ik na 8 uur moest wisselen van bus in Guatemala stad (niet de beste plek om te zijn), maar goed, het busje kwam na een uur wachten en bracht me naar Antigua, waar ik vervolgens een andere bus naar Panahachel kon nemen, vanwaar ik vervolgens een ferry boot naar het schiereiland San Pedro de Lago aan het Atitlan meer kon nemen.
Al met al was ik zo`n 15 uur onderweg.
Op de boot kwam ik een Nedererlandse jongen tegen, waar ik de eerste 2 nachten een kamer me heb gedeeld. Echt spotgoedkoop, 2,50 euro per nacht, dat was dus wel te doen dus.
Ja qua eisen word j e ook steeds makkelijker..
Vervolgens ben ik opzoek gegaan naar een school waar ik 2 februari kon beginnen met Spaanse lessen.
School gevonden , heb les van 08.00-13.00, daarna naar gastgezin eten, kleine siesta en van 15.00-17.00 doe ik vrijwilligerswerk met kinderen van 9-12 jaar. Best leuk, al stelt het niet veel voor, beetje controleren of ze hun huiswerk doen, beetje Engelse woordjes aan ze leren en spelletjes doen. Het laatste daar zijn ze gek op.
De school waar ik les krijg is heel leuk, er worden veel activiteiten georganiseerd. We krijgen wel buitenles, heel grappig.
Toen ik de school bezocht, kreeg ik een rondleiding, nou ik dacht dat ik allemaal lokalen kreeg te zien, maar nee, iedereen zat gewoon buiten in de tuin en had zo zijn eigen plekje!
Gastgezien is ook prima, al hoewel ze hier echt wel stukken armer zijn dan in het gezien waar ik in Mexico verbleef..
Nou dat was het voor nou weer even.
Hoop dat alles goed met jullie gaat!
Tot horens, heel veel liefs

  • 04 Februari 2009 - 15:55

    Suzanna:

    He Maaikie!
    Zat net op je je hyves te kijken of je soms nog nieuwe foto's had geplaatst!Krijg ik net toevallig dit mailtje.
    Wat maak jij allemaal mee zeg, leuk. Zo te lezen geniet je er wel van zeg! Vind je het niet vervelend te zien dat t nu allemaal armer/armoediger is? Wat lief dat je ook weer als vrijwilliger aan de slag bent gegaan.Word je goed verzorgd door je gastgezin? leuk, zo je belevenissen te lezen!
    Met mij verder alles prima, deze week alleen nachtdiensten. Maar nog 6daagjes werken, ga ik heerlijk skieen!
    Heel veel plezier verder,
    Veel liefs,
    Suzanna
    Oja, ben benieuwd naar foto's!


  • 04 Februari 2009 - 16:29

    Menno:

    Hoi Maaike,

    Dat klinkt er leuk en leerzaam allemaal.
    Hier nog erg winters en veel van hetzelfde.

    Geniet daar!

    Groeten,

    Menno

  • 04 Februari 2009 - 19:58

    Leontien:

    Hey Maaikje!

    Goed om van je te horen en dat alles goed gaat!!! Hoe is Guatamala?? Is het een mooi land? En hoe vordert je Spaans inmiddels? Ik ´hoef´ nog maar 2 weken naar school! Laat me please ook nog ff per mail weten wanneer je waar zit ivm evt. opzoeken!! Dikke kus!!!

  • 04 Februari 2009 - 22:46

    Verena:

    Heey Maaikie,

    goed om weer van jou te horen. De gastgezinnen zijn blijkbaar de beste woonoplossing voor jou. Beter dan alleen ergens op een kamertje... Sluit de Spaans les een beetje aan jouw eerste lessen in Mexico aan ? Ben je al op ´Barca niveau´ ?
    Zou graag even met je bij willen kletsen over het e.e.a. maar zal je binnenkort wel mailen. Vanaf vrijdag a.s. weer 6 nachtdiensten, heb dan zeker genoeg tijd...
    Ben je inmiddels van wat bagage af of wordt het steeds meer ? Zag een foto van jou en herkende mezelf weer van NZ en Australie met rugzag voor en achter en 2-3 tassen erbij, ha ha. Geweldig ! Hoop dat het echt goed met je gaat !
    Veel liefs vanuit hier.

    xxx

  • 06 Februari 2009 - 10:17

    Christine:

    Hoi Maaike!

    Wat een ervaring zeg, leuk! Gisteren was ik naar vrijdansen. Was weer erg leuk. Toch gek dat ik je helemaal niet meer zie met salsa :-( Maar we halen de schade wel een keer in!

    Ik heb trouwens een nieuwe baan bij een onderdeel van de organisatie waar ik nu werk (medewerker projectondersteuning). Ben daar echt superblij mee. Geeft altijd nieuwe energie zo'n nieuwe ontwikkeling.

    Volgende week krijgen we een nieuwe vloer, want we hadden (na de verbouwing) een kleine lekkage gehad.
    En volgende week komt mijn neefje van 8 voor 't eerst bij ons logeren, spannend!

    Geniet van alles!
    Al otra vez!

    xxx Christine

  • 09 Februari 2009 - 18:34

    Brigitte:

    Ola Amiga!
    Wat leuk deze site! En wat knap! Vond ik al van je wereldreisplannen maar nu ook een eigen website.Ik heb even alle berichtjes gelezen en ben nu weer helemaal blij! Kan je iets minder vaak 'het strand' noemen in je berichten. Dat is nog eens een manier van Spaanse les volgen - gewoon in de buitenlucht! Super klinkt het allemaal. En wat moet de tijd snel gaan..al gewoon twee maanden onder weg. Tot snel op de mail..dan praat ik je weer even bij over alle ins en outs!
    groetjes,
    Brigitte

  • 11 Februari 2009 - 20:00

    Pa En Ma:

    Lieve Maaike,

    Je reisverslag hebben wij gelezen. Je doet weer een hoop leuke ervaringen op.
    En vooral reisplezier. Heb je onderweg in de bus bijvoorbeeld nog kontakt met de plaatselijke bevolking. En waar bestaat je voeding uit. dat zal niet veel nederlands zijn. Is dat ook aanpassen?

    Groetjes

    Pa en ma

  • 15 Februari 2009 - 15:51

    Angela:

    Hi Maaike!
    Wat leuk van jou te horen! Wat een spannende reis, toch!!! Het is een helemaal andere soort van leven, zo apart en zo anders. Voel je je meer vrij? Voel je je gelukkige?
    Het gaat gewoon hier.
    Groetjes, Angela.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Maaike

Bahamas

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 13402

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2009 - 03 December 2009

Miami

17 Mei 2009 - 03 Oktober 2009

Barcelona

03 December 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: