1 april, geen grapje - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu 1 april, geen grapje - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu

1 april, geen grapje

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

01 April 2009 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal,
Hoop dat alles goed gaat met iedereen!
Allereerst zal ik de titel verklaren.
1 april, geen grapje, Tanja komt vandaag niet..
Ze heeft haar aansluiting in Miami gemist en moet daar nu de nacht door brengen...
Maar morgen komt ze en dan zal ik op de luchthaven staan om haar op te halen en vervolgens meteen naar Tortuguero (natuurpark, met onder andere schildpadden), in het noorden van Costa Rica aan de Caribische kust af te reizen.
Eerst nog even over Nicaragua, na een aantal dagen in Leon en daarna in Granada doorgebracht te hebben, vertrok ik voor een paar dagen naar isla de Ometepe.
Dit is een eiland in het meer van Nicaragua. Het staat bekend om de vele hiking mogelijkheden.
Zo vertrok ik met een boot naar het eiland. Na 4 uur kwamen we (in het donker) dan eindelijk aan. En daar werden we opgewacht door allemaal mensen die wel een plekje bij hun thuis aanboden.
(dit zie je toch in Nederland niet gebeuren, dat ze op je staan te wachten om je een overnachtingsplek aan te bieden)
Met 7 personen (grappig genoeg
bleken we allemaal uit een ander land te komen, dus een erg international gezelschap) werden we per busje naar een hotel gebracht, Casa Ortiz.
Het was een echt familie "hotelletje".
De papa des huize was erg vriendelijk en behulpzaam in het uitleggen wat we precies,waar konden doen op het eiland.
Samen met een meisje uit Noorwegen besloten om de volgende dag een vulkaan met meer te beklimmen.
Dit betekende wel dat we om 04.00 op moesten, dus op tijd naar bed.
Maar voordat we naar bed gingen, eerst nog wat marshmallows boven het vuur verwarmd.
Helaas kon ik geen oog dichtdoen op de kamer, omdat het zo heet, dus halverwege de nacht besloot ik in de hangmat buiten te gaan liggen, veel beter.
De papa des huize kwam daar 's nachts achter (schrok me rot, stond hij ineens voor me) en zo kreeg ik voor de volgende nacht een prive kamer met een ventilator! Echt super!
Dus na maar 2 uurtjes geslapen te hebben, vertrokken we om 04.30 met gids en al naar de vulkaan. Na een busrit van 1 uur kwamen we dan aan bij de vulkaan.
En hier de begon de klim (het zou 3 uur omhoog en 3 uur naar beneden zijn...).
Ik kwam er al snel achter dat mijn conditie niet meer is wat het was en liep dus ook ver achteraan..
Halverwege werd me wel duidelijk dat het geen vulkaan, maar een bergbeklimming was.... En wat voor een.
Onderweg, aapjes, allerlei soorten vogels, een koffieplantage en bananenbomen gezien.
Het was erg zwaar en het was ook nog echt bloedheet (geen geklaag, want ik hou van warmte), dus een echte goede workout!
Helaas ben ik een aantal keer door mijn enkel gegaan en tijdens de afdaling nog een keer, maar dan met mijn volle gewicht gevallen.
Wat resulteerde in een gekneusde, dikke enkel.
Hierdoor was ik erg slecht ter been, dus nadat ik eindelijk weer teu buh het het hus was, helaas besloten om het eiland niet verder te verkennen en te vertekken naar het vaste land (de volgende dag).
Terug op het vaste land heb ik een aantal dagen door heb gebracht aan de Pacific Coast (ideale plek voor surfers)
Paar dagen strand en niets doen...best moeilijk voor mij, want kan niet lang stil zitten....(had best wel een proeflesje surfen willen doen).
Nog uit geweest, maar op een kruk de hele avond blijven zitten want kon helaas ook niet dansen.
Maar heb het nieuwe drankje wat ik in Honduras had uitgevonden, nog maar eens geprobeerd...
Ik weet wat jullie denken, ik drink niet,inderdaad, ik lust alleen Baileys. Nou zal ik het nieuwe (Caribische)drankje beschrijven, Pinacolada, maar dan moet je de rum vervangen door Baileys. Echt super!! Zou zeggen probeer het eens uit!!
Gisteren heb ik mijn 2e gesprek met de ANWB gehad.
Het ging goed, maar ze moest nog overleggen of ze ook nog een persoonlijk gesprek willen in Nederland (eventueel in mei).Indien dit niet nodig is kan ik 3 juni beginnen bij de ANWB in Barcelona!
Dus nog steeds geen zekerheid, wacht op een bevestigingsemail, hoe en wat. Dus wordt vervolgd.
Heb besloten mijn ticket niet te wijzigen, dus dat betekend dat ik 29 april weer op Nederlandse bodem ben!
Na het telefoongesprek de bus genomen naar de grens met Costa Rica.
Weer een bijzondere ervaring rijker..samen met een jongen uit Zwitserland en een meisje uit Israel daadwerkelijk de grens overgelopen.
Hier de bus naar San Jose genomen.
En vanaf het busstation een taxi(gedeeld met 2 Duitse meisjes) genomen naar het hostel waar ik nu zit.
Super relaxed, met zelfs een zwembad!!
Vandaag de stad bekeken en een beetje gewinkeld en naar de film geweest.
En ben nu helemaal klaar om Costa Rica te verkennen, want de stad is niet veel bijzonders.
O,ja eindelijk na meer dan 3 maanden weer eens een echte hete douche gehad. Echt super! Je weet pas wat je mist, als je het niet hebt!
Groetjes vanuit San Jose!

  • 02 April 2009 - 06:16

    Brigitte:

    Doe mij zo'n drankje! Zit hier aan een slap bakkie koffie in een Douwe Egberts bekertje!
    Jeetje wat een avonturistische verhalen. Je maakt wat mee zeg! Wel mooi pech van je enkel..hoop dat dat snel beter gaat!
    Ik zal voor je duimen voor snel bericht van ANWB. En 29 april alweer naar huis..wat gaat de tijd toch snel! Ik heb nu ook bijna weekje vakantie ivm bezoek zus/zwager.
    Veel plezier met je vriendin! Liefs, B.

  • 02 April 2009 - 09:33

    Rosette:

    Ha Maaike,
    Wat fijn om te lezen dat je toch de 29ste terug komt.dan heb ik dus gelukkig niet voor niets vakantie genomen en kunnen we lekker weer even samen zijn. Dan kan Sylvain ook weer aan je wennen. Groetjes en tot bellens Kus Rosette

  • 02 April 2009 - 13:17

    Marjolijn:

    Ik wil ook in een hangmat in slaap vallen!! Ik ga meteen even kijken of we daar iets mee kunnen in onze tuin!!!

  • 03 April 2009 - 16:52

    Christine:

    Jemig wat een verhalen zeg. Leuk hoor! Vandaag was het lekker weer hier (20 graden geloof ik). Voor jou nix bijzonders, maar hier is dat top :-)))

    Mijn nieuwe baan bevalt heel goed, ik vertel 't je nog wel 's allemaal!

    Hoe gaat 't nu met je enkel?

    Ik ga zo maar 's afsluiten. Ga met een vriendin uit eten bij de Italiaan.

    Geniet van alles! Ik ga voor je duimen dat je kunt gaan werken bij de ANWB.

    Liefs Christine

  • 06 April 2009 - 11:01

    Cees:

    Hoi Maaike,

    Wat een indrukken heb je de afgelopen maanden opgedaan en wat een mooie vehalen. Je bent nog in de running voor de ANWB. Dat is mooi. En dan nu een einddatum inzicht. Er zijn al bijna vijf maanden voorbij. Dat is toch allemaal snel gegaan hoor.
    Laat weten wanneer je exact terug kom, dan haal ik je op.
    Groeten Cees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Maaike

Bahamas

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 13398

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2009 - 03 December 2009

Miami

17 Mei 2009 - 03 Oktober 2009

Barcelona

03 December 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: