Laatste dag in San Pedro de Laguna - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu Laatste dag in San Pedro de Laguna - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu

Laatste dag in San Pedro de Laguna

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 Maart 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Hallo/Hola,
Wat gaat de tijd toch snel!!!
Ik ben al gewoon 5 weken in San Pedro, Guatemala...
De laatste week heb ik 6 uur les per dag gehad, best intensief. De tijd vloog voorbij. 's Middags ook nog activiteiten met de school en natuurijk Engelse les in de middag met de kinderen.
De laatste dag was erg intensief.
's Ochtends was de graduacion, wat inhoudt dat je een speech voor de school moet houden. Echt iets voor mij, niet dus..., maar toch gedaan.
Bedankje aan de school, de leraar en de familie, natuurlijk in het Spaans.
En wat was ik zenuwachtig, ik denk dat dat bij mij nooit weggaat....zou willen van wel.
Certificaat gekregen, 130 uur priveles (klink echt heel veel, maar infeite is de tijd omgevlogen) + het verkregen niveau. Wie weet waarvoor ik dit certificaat kan gebruiken. ' s Middags afscheid genomen van de kinderen, was heel leuk. Als je wat langer met ze optrekt leer je ze echt kennen.
Wij (Shelley, mijn huisgenoot en ik) hadden een schoolfoto gemaakt en voor iedereen een copy laten afdrukken.
Het is hier namelijk niet normaal om een foto van je zelf/familie te hebben, laat staan een eigen camera.
Verder hadden we wat schoolspullen gekocht en samen met de foto gegeven, vonden ze echt heel leuk!
Ook hadden we een taart gekocht, nou dat was echt een tractatie.
Hele leuke reactie en een hele andere reactie dan op kantoor o weer een taart....
Vandaag een tour per cayak gedaan, heel leuk, heerlijk weer.
Voor vanavond hebben we de familie uitgenodigd om uit eten te gaan, als bedankje voor hun gastvrijheid.
En natuurljk op onze laatste avond gaan we uit om te dansen.
Shelley en ik hebben besloten om samen naar Honduras te reizen.
Dus morgen vertrekken we naar Antigua, daar blijven we 1 nacht zodat zij de vulkaar kan bezoeken (die ik 3 weken geleden heb bezocht) en ' avonds dansen in een leuke salsa tent (ze houdt net zo van dansen als ik, heel leuk dus).
Dan door naar Rio Dulce (in het noorden van Guatemala)waar we een boottocht zullen maken en dan door naar Honduras waar we waarschijlijk woensdag zullen aankomen.
Verder nog de volgende info:
2 weken geleden een telefonische sollicitatiegesprek gehad met de ANWB in Spanje, ging redelijk goed.
Maar ik moet mog wel aan mijn Spaans werken, dus eind van deze maand weer een gesprek en dan weet ik of ik naar Spanje ga of niet...
1 april tot 10 april komt Tanja mij opzoeken in Costa Rica en nog meer nieuws, mijn andere vriendin Leontien komt mij van 10-22 april ook in Costa Rica opzoeken.
Super dus, er staat me een hele gezellige tijd te wachten, heel leuk!!!;-)
Maar ja het betekend ook dat het einde van mijn reis in zicht komt.... de tijd gaat echt heel snel...
Moet dus gaan beslisen wat ik ga doen als Spanje doorgaat (daarna) en als het niet doorgaat ook!!
nou dit was het weer even, hoop dat ik snel wat foto's erop kan krijgen.
Eric, succes deze week met de gespreken.
Heel veel liefs
Maaike

  • 08 Maart 2009 - 11:56

    Chaibou:

    hi,ik zie veel alles goed met je .met mij ook
    ben blij om nog foto voor jou te zien ,je geniet met zontje en zeker heerlijk weer .
    ik vind ook geweldig om met kinderen wat leek dingen doen ,hou je sterk en fijn dag verder femme .doieeeeeeeeeeeeee

  • 08 Maart 2009 - 16:43

    Pescado7@hotmail.com:

    Hola!! speak spanish!??:) yo debo ir rio dulce !! si viajas ese direccion podemos compartir gasolina mas barato si traes una amiga!! tambien , son 50Q cinco horas conduciendo normal!!ok dime site interesa ?? no se si teines confianza los los guatemaltecos ???:) yo tengo 45 anos edad podemos encontrar primero para conocer ok? doie!!

  • 09 Maart 2009 - 08:59

    Brigitte:

    Erg leuk elke keer als je weer een verhaaltje erbij hebt geschreven. Zo kunnen we je avontuur toch nog een heel klein beetje volgen op afstand.
    Je leert niet alleen spaans maar ook nog even gratis presentatie-techniek erbij! Knap hoor! Nu op naar Honduras...en in april bezoek van de vriendinnen. Gezellig! En ja wat gaat de tijd snel he...Geniet er maar van!
    x

  • 09 Maart 2009 - 20:14

    Niek Zimmermann:

    Dag Maaike,
    wat leuk steeds die succesvolle berichten te lezen. Je maakt een mopie reis. ben heel benieuwd hoe je spaans is. Wat is de volgende stop?
    Hartelijke groet,
    Niek

  • 10 Maart 2009 - 11:27

    Marjolijn:

    Hoi Maaike,
    Leuk je verhaal te lezen, ik krijg ook weer de kriebels!! Nou ja, ik ga in april naar Belgie, ook leuk!! Ik schrijf je binnenkort even terug op je mailtje. Veel plezier nog en geniet ervan!!
    Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Maaike

Bahamas

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 13400

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2009 - 03 December 2009

Miami

17 Mei 2009 - 03 Oktober 2009

Barcelona

03 December 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: